Svarta trappan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Eftersom jag tycker om svart så försöker jag måla så mycket som möjligt i den färgen.

En omålad, oljad, lutad eller målad trappa går utmärkt att måla med vanlig lackfärg.

  • Först målade jag hela trappan vit två gånger
  • Sedan tejpade jag på alla ställen där vitt och svart skulle mötas (puh!)
  • Därefter målade jag sättstegen svarta med matt färg två gånger
  • Svart ledstång blir pricken över i

Om man står längst upp och tittar ner i trappan så ser man bara de svarta stegen.

One Comment on “Svarta trappan”

  1. Maria skriver:

    Läckert


Kommentera

