HERMES-fynd på auktion

Knappt har det nya året börjat förrän jag gör ett fantastiskt fynd på en vanlig söndagsauktion.

Jag letade som vanligt noga igenom alla ”fyndlådorna” för att se om jag skulle bjuda på något. Bäst som jag bläddrade i en låda med sjalar nuddade min hand en silkesmjuk sak. Eftersom jag inte ville dra till mig onödig uppmärksamhet var jag tvungen att lite diskret vända och vrida på sjalen nere i lådan.

Hjärtat slog ett extra slag då jag såg bokstäverna HERMES PARIS i sjalens ena hörn.

Jag väntade halva dagen och när det var dags för ”min” låda bjöd jag 50 kr och försökte att inte se alltför ivrig ut. Ingen annan bjöd emot mig.

BLOGG III 004_edited-2

Och ja det var en äkta Hermes………

Året kunde inte ha börjat bättre!!!

Kommentera

