Underbar fjäderlampa

DSC_0048_edited-3

Det finns två saker, vad gäller inredning, som jag alltid av någon anledning tyckt varit svåra att hitta. Det ena är saker att ha på väggarna och det andra är lampor.

Lampor ska inte bara ge ett trevligt och funktionellt ljus utan även helst vara snygga att se på vare sig de är tända eller släckta.

Efter mycket funderande bestämde jag mig för att slå till med en fjäderlampa från danska Vita Eos. Lampan är klädd med gåsfjädrar. Företaget garanterar att alla fjädrar tagits från döda gäss. Fjädrarna är en biprodukt från gässen vars kött är huvudprodukten.

Lampan ger ett mjukt, trevligt ljus och jag tycker att den blev ännu bättre än jag hade trott i mitt vardagsrum.

 

DSC_0034_edited-1

 

 

 

 

 

2 kommentarer on “Underbar fjäderlampa”

  1. Linnéa skriver:

    Vilken storlek köpte du den i? Jag funderar på att köpa en i L men är lite rädd att den kommer att bli en aning liten då jag kommer ha 3 m i tak i min lilla 1.a på 28 kvm.

    Tacksam för svar.
    Mvh Linnéa

    • Helena skriver:

      Hej Linnéa! Min fjäderlampa är en L, jag har cirka 2,6 m i takhöjd. Beror nog på hur högt du hänger den. Min hänger över ett bord. Tänk på att du måste köpa till sladden, men å andra sidan kan man ju då köpa i vilken färg man vill. Jag trivs mycket bra med min, ger ett jättefint ljus. Lycka till! Helena


Kommentera

