Charmen med det oväntade

DSC_0291_edited-1

I morse när jag tittade ut hade vintern kommit tillbaka. Igår var det vår och man kunde ana och drömma om sommaren. Men snön smälter förhoppningsvis bort snabbt. Eftersom jag inte hade något annat inplanerat så tog jag en liten loppisrunda. Läste häromdagen om någon som menade att man måste besöka loppisar varje dag för att kunna göra riktiga fynd. Håller inte med om det. Man kan ha tur vid första tillfället men det är naturligtvis bättre om man gör det lite regelbundet. Många frågar mig vad jag letar efter på en loppis. Men för mig är det precis det som är charmen – jag har ingen aning om vad jag ska hitta! Går jag in i en vanlig inredningsaffär så vet jag precis vad jag kan förvänta mig.

Idag blev det  flera trevliga fynd:

två mycket tunga (säkert 5 kg styck) marmorurnor som man t.ex. kan ha blommor i, fin kristallkaraff med proppen kvar (brukar oftast ha försvunnit eller gått sönder) som blir fin att servera rödvin ur och två stycken jinger jars med kinesiska motiv (jag är mycket förtjust i blåvitt porslin). Alltsammans till priset av 160 kronor!!!

Kommentera

