Välkomnande Hortensia

HORTENSIA I URNA

I min vildvuxna trädgård välkomnar Hortensia i gjutjärnsurnor på trappan. Jag har haft dem som favoriter i flera år nu.

Eftersom blå är min favoritfärg så införskaffar jag sådana men sedan händer det oftast att de ändrar nyans. Drar sig mer mot lila vilket beror på vilket pH-värde vattnet har.

Hortensia är även mycket vackra när de börjar vissna. Jag brukar plocka in dem och ha i vaser. De går även att använda i kransar. När de blommat över helt planterar jag dem i trädgården där de övervintrar och blommar nästa år igen.

Kommentera

