Klä om fotpall!

DSC_0001_edited-1

Fotpallen som jag klädde om för ett par år sedan hade fått en stor fläck när någon, nämner inga namn, spillde rödvin på den. Eftersom den knappast skulle kunna gå att få bort så klädde jag om den. Här följer en liten instruktion med bilder hur jag gjorde.

DSC_0002_edited-1

Man behöver ett fint tyg (tog en bit av Estrid Ericsons tyg Elefanterna från Svenskt Tenn som jag hade sparat), häftpistol, sax, kniv eller mejsel och kanske lite färg.

DSC_0016_edited-1

Jag tog bort det gamla tyget.

DSC_0006_edited-2

Använde gamla tyget som mall.

DSC_0007_edited-1

Satte fast tyget med hjälp av häftpistolen. Var extra noga vid hörnen.

Vik fint och häfta. Blir det inte bra första gången är det bara att göra om igen.

DSC_0009_edited-1

Och så här fin blev den!

Kommentera

