Årets första fynd!

DSC_0167_edited-1

 

När termometern närmar sig tjugo grader är det skönast att hålla sig inne och tända en brasa i kaminen. Men i lördags tog jag i alla fall en liten loppisrunda. Kan löna sig speciellt efter ett längre uppehåll då en del ägnar sig åt att rensa lite hemma.

Jag stod alltså och huttrade i kön utanför favoritloppisen och hoppades på fynd. Väl inne tar jag alltid en varukorg och packar ner intressanta saker. Kanske ställer jag sedan tillbaka dem när jag tänkt över saken. Hur som helst så tog jag en snabb runda för att få en överblick och det var då mina ögon föll på ……… två liljan-ljusstakar i mässing. Jag norpade snabbt åt mig dem och la ner i min korg innan någon annan hunnit upptäcka dem. Det kan löna sig att stå och frysa i en loppiskö.

 

2 kommentarer on “Årets första fynd!”

  1. Martina skriver:

    Men wow vilket fynd 😀 avis jag blir! Bor du i Östergötland? Tipsa gärna om loppis med omnejd isf, jag bor i Linköping. Häls// Martina

    • Helena skriver:

      Hej Martina! I Östergötland ordnar http://ostgotamarknader.se/ många bra loppisar, bl.a. på våren i Värmekyrkan i Norrköping och på hösten på Borgen i Norrköping. På dessa hyr privatpersoner bord och besökare betalar inträde. Nästa stora loppis på Borgen är 30 oktober 2016. Rekommenderar båda dessa stora loppisar, många fyndchanser! Hälsningar Helena


Kommentera

